שאלות ותשובות ליקויי למידה |
למה צריך לעשות אבחון דידקטי לפני אבחון באנגלית או במתמטיקה
?
|
תשובה: משום שיתכן שקשיי הלמידה הספציפיים באנגלית או במתמטיקה נובעים מלקות למידה כללית. |
|
מה ההבדל בין אבחון דידקטי לאבחון פסיכולוגי ואבחון משולב
?
|
תשובה: אבחון דידקטי בודק כישורי חשיבה וכן שליטה במיומנויות שפתיות בעברית, יכולות קריאה והבנת הנקרא, הבנת הנשמע, כתיבה והבעה בכתב. אבחון פסיכולוגי הוא אבחון הבודק כישורי חשיבה, וכן בודק עד כמה משפיעים נושאים רגשיים על תהליך הלמידה. אבחון משולב כולל אבחון דידקטי ו |
|
|
אלו התאמות ניתנות בבחינות הבגרות ללקויי למידה
?
|
תשובה: ישנן מספר התאמות העשויות להינתן ביחד או לחוד: התעלמות משגיאות כתיב, תוספת זמן, הכתבת תשובות לבוחן, הקראת המבחן, מבחן בע"פ, מבחן מותאם,
במתמטיקה- שימוש בדף נוסחאות מורחב, באנגלית- שימוש במילונית אלקטרונית. בהצלחה! |
|
איך אדע אם אני לקוי למידה
?
|
תשובה: קושי בלתי צפוי בתחום הקריאה/ הכתיבה/ הקשב ועוד, מהווה לקות למידה במידה ובתחומים אחרים, הפרט מגלה יכולות טובות יותר באופן משמעותי, ובמידה וניסיונותיו לשפר את ביצועיו בתחומים אלו אינם צולחים. |
|
האם אפשר להתגבר על קשיי למידה בחטיבת הביניים
?
|
תשובה: ראשית חשוב לערוך אבחון פסיכודידקטי רב תחומי על מנת להבין מהו מקור הקשיים.לאחר מיפוי הקשיים ניתן לתת המלצות לגבי המשך טיפול והקלות במבחנים אם נדרש. |
|
|
מהן ההתאמות בפסיכומטרי ללקויי למידה
?
|
תשובה: many many quality poitns there. |
|
איך מתגברים על ליקויי למידה בחינוך ביתי
?
|
תשובה: בחינוך ביתי לא קיימים האילוצים של מערכת חינוך המונית, ולכן גם אין צורך לקבל את ההנחות שהיא מסתמכת עליהן לגבי קצב התפתחות אחיד ודרך לימוד אחידה. ההבדלים האישיים בלמידה יכולים להשאר פשוט כך - הבדלים, ולא להפוך לליקויים. |
|
|