שיווק רשתי למתחילים – חלק א': היסטוריה וחוקים / איריס שביט

שיווק רשתי למתחילים – חלק א': היסטוריה וחוקים

מטרת מאמר זה לאפשר לכל מי שמתעניין בהכנסה נוספת או בהקמת עסק עצמאי, לכל מי שמעוניין בעבודה מהבית או לכל מי ששמע על שיווק רשתי אבל לא ממש יודע מה זה – להבין בדיוק במה מדובר.

לא פעם, כאשר אני פוגשת אדם ומספרת לו שיש לי עסק של שיווק רשתי, אני נתקלת במבטים תמהים ובחוסר הבנה. להפתעתי למדתי שאנשים רבים לא ממש מבינים מהו שיווק רשתי ואיך "זה" בדיוק עובד. מאמר זה הוא הראשון מתוך שלושה מאמרים בנושא שיווק רשתי למתחילים, בהם תלמדו מהו בדיוק שיווק רשתי, מהי הכנסה פאסיבית, כיצד מקימים עסק מהבית, איך אתם יכולים להרוויח עוד כסף בנוסף למשכורת ומה צריך כדי שהעסק שהקמתם יצליח.

אז בואו נתחיל מההתחלה.

 

מהו בעצם שיווק רשתי?

שיווק רשתי היא פיתוח של שיטת השיווק הישיר שהחלה בשנת 1903, שמטרתה העיקרית היא למכור מוצרים ללקוח באופן ישיר ולא בשיטה הקמעונאית. שיטת השיווק הישיר התפתחה עם השנים לשיווק רשתי, בכך שאיפשרה לאנשים לפתח לעצמם עסקים עצמאיים מהבית, לצרף אליהם אנשים נוספים, ולהקים קבוצות של משווקים שמשתמשים במוצרים של החברה, מספרים עליו לחברים, מוכרים אותו ללקוחות ומלמדים אנשים נוספים לעשות בדיוק את אותו הדבר.

אחת החברות הראשונות וללא ספק החברה הראשונה שתקעה יתד בתעשיית השיווק הרשתי נקראת AMWAY. עד שנת 1972 הגיעה AMWAY למימדים עצומים והגיע למחזורי מכירות של מעל 600 מיליון דולר בארה"ב. מדובר בעושר גדול לבעלים והמון כסף למשווקים.

אבל כמו שאנו יודעים – כשיש הצלחה גדולה יגיעו החקיינים, ובין השנים 1972 – 1975 קמו המוני חברות, חלקן חוקיות ורבות מהן לא, וגרמו לכם שממשלת ארה"ב החליטה לבחון את מודל השיווק הרשתי ואת חוקיות התעשייה.

 

כללים בסיסיים בתעשיית השיווק הרשתי

הדיון המשפטי ארך 4 שנים והסתיים בשנת 1979 בתוצאות חד משמעיות שתעשיית השיווק הרשתי חוקית, וששיווק רשתי היא דרך לגיטימית כמו כל דרך אחרת להעברת מוצרים למשתמשי קצה. בנוסף, נקבעו מספר כללים לתעשייה. הנה כמה מהעיקריים שבהם:

1.      לחברה צריך להיות מוצר גשמי בר-צריכה ומוחשי, או שירות מוגדר.

2.      המודל העסקי חייב לאפשר לאנשים בדורות תחתיי להרוויח יותר ממני.

3.      כלל 70% - אם קניתם מוצרים בחודש שעבר, עליכם להשתמש ב 70% מהם לפני שאתם מבצעים הזמנה חדשה. אין לאגור מוצרים רק בשביל להתקדם בתכנית התגמול.

4.      כלל 10 הלקוחות – צריך שיהיו בעסק לפחות 10 אנשים שצורכים את המוצר רק בזכות המוצר ולא בגלל שיטת השיווק.

עד שנת 1982 הצטרפו בארה"ב בלבד יותר משני מיליון משווקים לתעשייה, ההכנסות גדלו ובעצם התעשייה הבטיחה את קיומה. מכיוון שהשיווק הרשתי הוכר כתעשייה לגיטימית וחוקית החלו להצטרף אליו גם אנשים רציניים, וההתייחסות לשיווק הרשתי הפכה מעסק של תוספת הכנסה לעסק מרכזי המעניק הכנסה גבוהה ואפילו עושר רב לעוסקים בו.

במאמרים הבאים בסדרה "שיווק רשתי למתחילים" אתייחס לאפשרויות השונות העומדות בפני מי שמעוניין בהכנסה נוספת או בעבודה מהבית ובשאלה מה צריך לדעת כדי להצליח בעסק של שיווק רשתי.

בהצלחה

איריס שביט
איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בהקמת עסקים מהבית
איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בהקמת עסקים מהבית
עסקים - עבודה מהבית
תאריך: 4/2/2011
 


מאמרים נוספים בתחום עסקים - עבודה מהבית

מה זה פירמידה והאם כל פירמידה היא הונאה / אולג מלינובסקי
לא יודעים האם העסק שאתם רוצים להצטרף אליו פירמידה שמטרתה לרמות אתכם ואת החברים שלכם או עסק לגיטימי? פה בקצרה אני מסביר איך יודעים להבדיל.
טיפים למתחילים ולמתעניינים בעסק מהבית ושיווק רשתי / אולג מלינובסקי
רק התחלתם? רוצים להכנס לזה? מה בכלל צריך כדי להצליח בעסק הזה? קבלו 5 טיפים חשובים להצלחה.
הקופסה והחיים שבפנים, והחיים שבחוץ / אולג מלינובסקי
האם חשבתם פעם שיש משהו מעבר? שהחיים שלכם זה מעבר למה שהחברה מכתיבה לכם? בואו לשבור את החוקים של החיים שהחברה מכתיבה לנו ולהתחיל לחיות באמת.
שיווק רשתי למתחילים – חלק א': היסטוריה וחוקים / איריס שביט
מאמר זה הוא הראשון מתוך שלושה מאמרים בנושא שיווק רשתי למתחילים, בהם תלמדו מהו שיווק רשתי, מהי הכנסה פאסיבית, איך להקים עסק מהבית, איך אתם יכולים להרוויח כסף בנוסף למשכורת ומה צריך כדי שהעסק יצליח
עיצובים לילדים / חן קרופניק
לעבוד מהבית, לעסוק במקצוע שאת אוהבת, לפתח קריירה מצליחה, להתפרנס, לגדל שני פעוטות, ועל הדרך גם לתרום לקהילה ולסביבה. כן, זה אפשרי.
ראייה ניהולית / עוזי פלג
ראייה ניהולית (במידה והיא קיימת) היא אותה ראייה שמאפשרת למנהל לראות את מה שאחרים לא תמיד רואים, הראייה הניהולית חייבת לכלול הבנה ויכולת לתת משמעות ולקשר בין הגורמים הבאים: מערכת,מטרה,משמעות וממדים.
סוד ההצלחה בשיווק רשתי / ניר חנינה
הרי עובדתית 95% מהמרשתים עוזבים את התחום בשנתם הראשונה, למה...? ובכן, כנראה שלרדוף אחרי המשפחה ולהציק עמוקות לחברים זו לא השיטה ! הדרך היחידה שתוכלו להצליח בתחום הזה הוא על ידי להיות יותר מעצמכם. אשת
כיצד תמכרו מוצרים בשיווק רשתי / ניר חנינה
ראשית בואו נבין מהי הזדמנות נכונה , נניח שאתם מוכרים מוצר טיפוח לעור. אתם יושבים עם החברה – חבר שלכם ומשוחחים על היובש באויר ועל כך שהוא מייבש את העור שלכם. – זו הזדמנות נכונה להעלות את קו המוצרים
עבודה מהבית כעצמאי או לעבוד מהבית כשכיר ? / מואיז אלוש
שכירים רבים במשק העבודה חושבים שהיו יכולים לעבוד מהבית במקום במקום עבודתם. במקרים נדירים עבודה מהבית נחשבת לגיטימית עבור שכירים. האם עבודה מהבית כעצמאי עדיפה או כדאי לעבוד מהבית כשכיר ?