קידום אתרים בישראל וקידום אתרים בחו"ל - הבדלים עיקריים / עמי חורי

 

קידום אתרים בישראל וקידום אתרים בחו"ל - הבדלים עיקריים

 

קידום אתרים באינטרנט הינה עבודה לא פשוטה, עבור מקדמי אתרים רבים בארץ ובחו"ל נדרשת עבודה מאומצת על מנת לקדם אתר ולהגיע לחשיפה מקסימלית בתוצאותיהם של מנועי החיפוש תחת הביטויים הרצויים. מקדמי האתרים בארץ ובחו"ל דומים מאוד באופי פעולותיהם, אך נדרשת עבודה שונה כמעט בכל פרמטר כאשר העבודה מתבצעת במקום אחר של הגלובוס.

 

 מה הוא השוני בין קידום אתרים בארץ לבין העבודה המקבילה בארצות אחרות בעולם?

עבור רבים ממקדמי האתרים נתפסת העבודה כעבודה זהה לחלוטין בכל רחבי העולם, פעולת קידום אתרים בישראל תהיה זהה לפעולת קידום באוסטרליה, וכך גם בשאר מדינות העולם. אך לא כך הדבר. ההוכחה היא כי מקדמי האתרים בחו"ל מבצעים פעולות אחרות כדי להגיע למקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.

 

ביטוי הנתפס במקום מסוים כביטוי לא תחרותי יכול להופיע במקום אחר בגלובוס כביטוי תחרותי וקשה מאוד לקידום. הדינאמיות שבתחום פשוט מדהימה וניתן לראות הבדלים עצומים בתחרויות שנמצאת בתחומים זהים בישראל לעומת שאר העולם.

 

לדוגמא, קידום אתר בישראל בנושא "משחקים" יהיה קל יותר מעבודת קידום אתרים בארה"ב בביטוי "Games" שכן את הביטוי "משחקים" מחפשים רק בישראל ואילו את המונח "Games" מחפשים בכל רחבי העולם.

 

ההבדלים העיקריים בין קידום אתרים בישראל לקידום בחו"ל:

 

1.      מיקודם גאוגרפי – כאשר אנו בונים אתר אינטרנט, כדאי לנו מאוד לאכסן אותו על שרת הממוקם באותה המדינה בה נמצא "קהל היעד" של האתר. כך הקידום יהיה ממוקד ויעיל יותר. מעבר לכך, העבודה נעשית קשה עוד יותר כאשר אנו רוצים לקבל קישורים נכנסים. עלינו לקבל קישורים מאתרים הנמצאים באותה מדינה, ולא יעזור לקבל קישור מהמילה "Games" מאתר בארה"ב לאתר המקודם תחת הביטוי "משחקים" בישראל.

 

2.      רשתות חברתיות ואתרי סימניות – בחו"ל לעומת ישראל התחום מפותח במיוחד. אם בישראל ניתן להצביע על כ-10 אתרי סימניות ומתוכם 3-4 מובילים, בחו"ל ניתן לראות עשרות אלפי אתרי סימניות יעילים במיוחד לקידום אתרים בכל תחום. אותו הדבר לגבי רשתות חברתיות, כמה רשתות חברתיות יש בישראל לעומת שאר העולם?

 

3.      דומיין – כמו שכולנו כבר מכירים, מנועי החיפוש ובעיקר גוגל, מעדיפים אתרים בעלי דומיין המתאים לנישה בה הם מקודמים. אתר ישראלי עם הדומיין COM יקודם פחות טוב מאתר באותו תחום עם הדומיין CO.IL, ישנה עדיפות לדומיין מקומי.

 

4.      נפח חיפוש וביטויי זנב ארוך – נפח החיפוש בשאר העולם עצום לעומת נפח החיפוש בישראל. מבדיקה קצרה ניתן לקבל מידע מדהים אודות שיעור החיפוש לאותו נושא בישראל לעומת שאר העולם, מה שהופך כל עבודת קידום אתרים בחו"ל לשונה מעבודת קידום בישראל, בעיקר נוכח התחרותיות הרבה על הגולשים.

 

הדוגמא הטובה ביותר היא שיעור החיפוש של המילה "משחקים" בישראל הזוכה ל670,000 חיפושים מדיי חודש רק בגוגל, לעומת הביטוי "Games" הזוכה למעל ל-16 מיליון חיפושים מדיי חודש! הבדל עצום במיוחד!

 

5.      ביטויי זנב ארוך – כתוצאה מהסעיף הקודם, ניתן להבין בבירור כי קידום אתרים תחת ביטויי חיפוש המוגדרים כזנב ארוך הם יעילים יותר בחו"ל מכיוון שהם זוכים לשיעור חיפוש גבוה במיוחד לעומת שיעור החיפוש שלהם בישראל. מכאן עבודות קידום רבות נשענות על ביטויי זנב ארוך כאשר מדובר בקידום אתרים בחו"ל, ובקידום בישראל זה שונה לחלוטין.

 

נסכם אם כך, שקידום אתרים בישראל שונה מקידום בחו"ל. רוב הפעמים נדרשות פעולות והחלטות שונות כדי להתקדם בתוצאות החיפוש, דבר שנובע ישירות מהתחרותיות הרבה הקיימת בחו"ל ומהאלגוריתם השונה בו משתמשים בגוגל על מנת לדרג את האתרים בחו"ל, אל מול האלגוריתם הקיים במנוע גוגל הישראלי.

עמי חורי
מקדם אתרים מוסמך
מקדם אתרים מוסמך
seo-classic קידום אתרים
קידום אתרים במנועי חיפוש קידום אתרים אורגני וקידום ממומן
ת.ד 244
גן יבנה
052-2314415
08-8570316
קישור לאתר
אינטרנט - קידום אתרים
תאריך: 24/7/2011
 


מאמרים נוספים בתחום אינטרנט - קידום אתרים

קידום אתרים בגוגל- זה הזמן הנכון להתחיל להיכנס לתחום, במידה ואתה מתאים / מרטין בוקסדורף
בדרך כלל כאשר כותבים מאמרים על קידום אתרים, מה שניתן לראות זה מדריכים שבאים להסביר איך מקדמים אתר אינטרנט ואיך צריך לבחור חברה לקידום אתרים. הנושא הזה הוא מאוד חשוב. אבל היום אני רוצה לדבר על משהו קצת
קידום אתרים בישראל וקידום אתרים בחו"ל - הבדלים עיקריים / עמי חורי
קידום אתרים באינטרנט הינה עבודה לא פשוטה, עבור מקדמי אתרים רבים בארץ ובחו"ל נדרשת עבודה מאומצת על מנת לקדם אתר ולהגיע לחשיפה מקסימלית בתוצאותיהם של מנועי החיפוש תחת הביטויים הרצויים.
קידום אתרים חינמי בגוגל / אבי קולמן
קידום אתרים בשלושה צעדים חינמיים הכוללים פרסום מאמרים,פרסום קישורים,החלפת קישורים
קידום בגוגל: הכרח מודרני / אביב יועצים
מי שמומחה בתחום קידום בגוגל ידע איך להקים לך אתר המשקף את העסק שלך, ואיך להציב אותו לאורך זמן במקום ראשון במנוע החיפוש גוגל. במילים אחרות רייטינג לטווח ארוך, ולא כזה שיצנח באותה מהירות בה עלה.
קידום אתרים: זה לא פשוט להיות ראשון / אביב יועצים
בניגוד למה שאנשים רבים חושבים קידום בגוגל מתנהל לפי חוקים, יש קודים של עשה ואל תעשה ויש גורמים המפקחים על כל נושא ההתנהלות בגוגל.
קידום בגוגל ותורת המשחקים / אביב יועצים
נדמה שכבר התרגלנו לעניין וקשה לנו לדמיין עולם אחר. נדמה שאנחנו כבר לא זוכרים איך נראה עולם האינטרנט לפני שמנועי החיפוש התפתחו ולפני שגוגל השתלט על השוק. נדמה ששכחנו איך חיינו בעולם שבו אין קידום בגוגל
קידום בגוגל: מה מתאים למה? / אביב יועצים
הטכניקות השונות שבהן נעשה שימוש לצורכי קידום בגוגל הינן בעלות רמות יעילות שונות. אחד הדברים שקובעים את רמת היעילות של הטכניקות השונות היא ההתאמה שלהן לאתר המקודם מצד אחד ולמטרות הקידום מצד שני.
קידום בגוגל: מצא את המטמון / אביב יועצים
כיום, גוגל הוא מנוע החיפוש הנפוץ ביותר בארץ ובעולם, והוא מרכז כ- 60% מכלל החיפושים באינטרנט. לכן- אם בבעלותך אתר אינטרנט, או שאתה מקדם מוצר או שירות מסויימים, חשוב שתדע- "אם אתה לא שם- אתה לא קיים!".
קידום בגוגל: חפשו אותי / אביב יועצים
ישנם מספר רעיונות בסיסיים אשר אם תשכילו להפנים אותם- תוכלו להבין את הרעיון הכללי של קידום בגוגל. נתמקד כעת בשניים מהם: מנועי חיפוש ואסטרטגיות להוצאת קישוריות (לינקים).
קידום אתרים באמצעות פורומים / קרן כהן
קידום אתרים באמצעות פורומים כאשר הוא נעשה באופן מקצועי יכול להוות עוד כלי מצוין לשיווק וקידום אתרים.