|
קורס גישור כמיומנות לבלימת מצוקות / כרמי אומרו |
|
קורס גישור כמיומנות לבלימת מצוקות
קורס גישור הינו קורס ייחודי, שנותן אופציות לאחד שמתנסה אותו להיות למומחה בתהליך פתרון מחלוקות. מיוחדותו של הליך גישור הוא בחסות גורם שלישי שלא נוקט עמדה הקרוא לסייע לצדדים לגשר על המחלוקת שביניהם. קורס גישור במקורו מדריך את המסיימים המגשרים להכיר את המומחיות לקחת צדדים השרויים בפולמוס ברעיונות מרכזיים נפרדים כגון: מאבקים כספיים, מזונות, זכויות הון, ראיות לחוסר הוגנות, נזקים. לברר לעומק את השתלשלות הסוגיה אשר סייעה לבריאת הצרה. לפעמים מגשר יתקל בנושאים מקצועיים אשר לא יהיו מוכרים לו. במצב שכזה מגשר יצטרך להכיר את התחומים שיהיו לא מוכרים לו ובמידת האפשר יסתייע בחוות דעת של סמכות מקצועית בכדי להיות לעזר לצדדים להגיע הסכם.
מומחיות פיצוח פתרונות בעזרת קורס גישור
לכל אורך קורס גישור בייחוד ילמדו הגישות לזמן בין הצדדים. קימוץ ההפרשים יוצא אל הפועל לאורך אישור הצרכים והדרישות שיועלו. מגשר, בזמן הקשבה בהיוועדות אישית לכל אחד מהצדדים, מוצא את הצרכים הקריטיים עליהם לא ניתן לוותר, ואת דרישות הפחות חשובות שאיתן הצדדים יכולים לוותר. מגשר טוב יוכל למפות את אזורי המפגש בין הצדדים ולהביא את הצדדים לכדי התדברות בשביל לסכם פשרה הגיונית ומיושבת על כל הדעות. כאשר מתגלים פערים אשר לא ניתנים לתהליך גישור, מגשר ינסה למצוא דרכים ועניינים שבהם אפשר לגשר בין השניים. בארועים כאלו נמדדת יכולתו הקריאטיבית של מגשר ותבוא לידי הכרה, הן בהגיגים שיבואו מהמגשר וגם בקריאת תיגר על הצדדים להרהר על פתרונות נספחים, שאליהם הם לא היו מגיעים אלמלי העזרה שלו. מדי פעם הפתרונות האלו כבר היו קיימים ודורשים את יכולתו של מגשר לגמד ולהזיז את מעמסת הגאווה והפגיעה המניאה את הצדדים מלהגיע לפשרה. לעיתים יש תנאים בהם התהליך יכול להראות כפעולה איטית וזוחלת לעבר מטרה, כשבדרך הצדדים עלולים למשוך כל אחד לכיוון שלו ולעכב את התהליך כולו.
קיימים סוגים של פגישות גישור אשר בהם המגשר יתראה עם הצדדים לחוד. מינימום 2 פגישות עם כל אחד מהצדדים. בפעם הראשונה זה כדי להבין את המצב ופעם נוספת או יותר כדי לבחון את הרצון של כל אחד להתגמש כלפי השני. אחת הדרכים שעומדות בפני מגשר בסוף תהליך הברור שנעשה תוך כדי המפגשים האישיים רשאי המגשר לזמן את הצדדים לפגישה ביחד ולחשוף חוות-דעת הסכמה על ידי ויתורים הדדיים משלו ובדרך זו להוביל את תהליך סגירת הפערים. למעשה כאן המגשר למעשה נוקט סוג של עמדה ומייצר מסמך עמדה המשמש כבסיס לפשרה. לעיתים גישה זאת גורמת לצדדים להתגמש ולהסכים לפשרה. בהיותה באה בעזרת גורם נייטרלי. מכאן יוצא שאף אחד מהצדדים לא ויתר לשני אלה הם קיבלו את דעתו והצעתו של המגשר. גישה זאת עלולה להיות מסוכנת לעיתים כאשר אחד הצדדים מרגיש כי המגשר מגלם בהצעתו נוקט עמדה לטובת אחד מהצדדים. כאן המגשר יבחר לסגת מהצעתו ולברר עם הצדדים כיצד הם מציעים שתראה הצעת הפשרה ביניהם. הדבר יכול להיעשות בפגישות שבהם הצדדים הנוכחים נמצאים והמגשר מנהל את המגש תוך התדיינות לשם יצירת פשרה. |
|
כרמי אומרו |
מכון פתרונות – מכון מקצועי המאגד פתרונות טיפול זוגי, גישור, ייעוץ זוגי, אימון זוגי, אימון אישי ועוד... הכנס ומצא פתרון טיפולי עוד היום. |
מכון פתרונות – מכון מקצועי המאגד פתרונות טיפול זוגי, גישור, ייעוץ זוגי, אימון זוגי, אימון אישי ועוד... הכנס ומצא פתרון טיפולי עוד היום. |
מכון פתרונות |
מכון פתרונות – מכון מקצועי המאגד פתרונות טיפול זוגי, גישור, ייעוץ זוגי, אימון זוגי, אימון אישי ועוד... הכנס ומצא פתרון טיפולי עוד היום. |
החרש 16 |
נס ציונה |
08-9301912 |
|
קישור לאתר |
חוק ומשפט - גישור |
תאריך: 17/2/2011 |
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים בתחום חוק ומשפט - גישור |
|
|
גישור כחלופה להליך משפטי / כרמי אומרו |
הליך גישור מהווה פיתרון יעיל, זריז ונוח לפתרון סכסוכים. במאמר זה אפרט לכם מהו הליך גישור, מהם התנאים לקיומו התקין, וכמובן מהם יתרונותיו של הליך גישור כחלופה להליך משפטי.
|
|
|
|
|
|
קורס גישור – מהות הקורס / כרמי אומרו |
קורס גישור הינו קורס ייחודי, המאפשר למי שעובר אותו להתמחות בתהליך פתרון מחלוקות. יחודו של תהליך גישור הוא בעזרת גורם שלישי ניטרלי הבא לעזור לצדדים לגשר את הפערים שביניהם
|
|
|
|
|
|
לימודי גישור – אופי הלימודים / כרמי אומרו |
במהלך לימודי גישור, נרצה לקחת את הצדדים ולהקשיב להם באמצעות תהליך גישורי. תהליך מיוחד המייצר הקשבה בין הצדדים. על זאת ועוד במאמר הבא.
|
|
|
|
|
|
גישור – הפתרון המשתלם לפתרון סכסוכים / כרמי אומרו |
סביר להניח ששמעתם את המונח גישור כמה וכמה פעמים בהקשרים שונים. ובכן, בעבר בשביל ליישב סכסוכים היינו צריכים להמתין לקבלת הכרעה מבית משפט שיקבע מי צודק בסכסוך ומי לא, כיום ישנו הליך גישור |
|
|
|
|
|
|
|
|
|