עריכת סרטים – פוסט פרודקשיין
פוסט פרוד קשיין משמעו הפקה שלאחר המעשה ( פוסט – לאחר, פרוד קשיין – הפקה). שלב זה הוא למעשה שלב ההפקה האחרון בשרשרת היצירה של סרט. בשלב של עריכת סרטים נלקחים כל מרכיבי הסרט השונים ומועברים לעריכה אחת כללית ותואמת שמטרתה לאחד את כל החלקים השונים לכדי מוצר אחד סגור ומוגמר.
דרישות מאמן פוסט פרודקשיין
עריכת סרטים נעשית על ידי עורך מקצועי שמכיר את עולם הסאונד והויז'ואל על בוריו. השילוב הנכון של התמונה עם הסאונד, קביעת עוצמת הווליום המתאימה, המיקס העדין והFine Tuning של מרכיבי המוזיקה השונים מאפשרים משחק נרחב ביותר בדקויות הקטנות של הסרט. עריכת סרטים נחשבת למעשה לאמנות מכיוון שמדובר בשלב האחרון בסרט, השלב בו הכל לכאורה גמור ומוכן, וכל מה שצריך הוא להדביק ולגזור, לחתוך ולתאם. אמנות ההתאמה המדויקת יכולה לשנות הרגשה ואווירה ולקיים הבדל גדול ומהותי בין סרט מוצלח לסרט בינוני. כמו מנצח על תזמורת, אמן פוסט פרודקשיין מצליח להכיל את התמונה הרחבה של הסרט המעובד יחד עם חלקי הסאונד שבו ולשלב את הכל לתוצר אחד גמור ומוכן.
סאונד וויז'ואל? יותר גדול ממה שזה נראה
שיטת צילום הסרטים שהייתה נהוגה בעבר היא צילום ריאליסטי מאוד של המתרחש. מספיק היה להביא לסט הצילומים צלם וידאו ואיש סאונד שמקליט את המתרחש כדי להכין סרט מוגמר. כיום אין המצב זהה כלל וכלל. דיאלוגים שונים מוקלטים בחלקים שונים של העולם, תוספי אנימציה ומחשוב מתווספים לסצנות חיות של שחקנים אמיתיים, תוספות מלאכותיות של סאונד נכנסות לתמונה בה הסאונד האמיתי של הטבע לא מספיק מעביר את הדגש עליו חשב הבמאי, והיריעה עוד רחבה מלהכיל את כל השינויים, התוספות, העריכות וההגדרות המחודשות שנעשות בשלב של עריכת סרטים.
פוטס פרודקשיין – הליטוש הסופי
כשמדובר בעריכת סרטים, אמן הפוסט פרודקשיין לעולם לא יעבוד לבד. נדרש שיתוף פעולה מלא של איש העריכה עם המפיק המוזיקלי, הבמאי והמפיק של הסרט. הבנת הרעיון המרכזי אינה מספיקה מכיוון שיש צורך בליטוש האחרון, בנגיעת הסיכום, בטאצ' שמאחד ומחבר הכל. שיתוף הפעולה בין גורמי ההפקה השונים בשלב הפוסט פרודקשיין הוא חיוני להצלחה של יצירת סרט איכותי וגמור.