עיצות לבניית אתר טוב
כדי לבנות אתר טוב צריך:
- להגדיר את מטרתו
- להגדיר את קהל היעד
- לחשוב על מספר המשתמשים הפוטנציאליים
- להגדיר את המסר להעברה לקהל היעד
- לבנות מערכת יישומים
- לשרטט ארכיטקטורה מתאימה
- לדעת את סדר העדיפויות של הגולשים בנוגע לנוחות השימוש
- למצוא איזון בין רצונותיהם של המשתמשים ליעדיו של הארגון
- לעצב את המידע נכון (צורת הגשה וגרפיקה)
עיצוב האתר חייב להיות יפה ושימושי. "איך לבנות אתר יפה, פופולארי?", תשאלו. צריך לפנות לא רק למעצבים, למנהלי אתרים.
הדגם הנכון של האתר
צריך ללמוד את האתרים המובילים בתחום ולראות אילו תחדישי גרפיקה יתאימו לאתר שלכם. מומלץ שהלקוח בעצמו יבחר את העיצוב המתאים ביותר בהתאם לטעמו האישי אך לא כדאי לו לוותר על הייעוץ המקצועי .
דגמי אתרים ויישומים
לאחר בחירת הדגם המתאים ניתן לשלב בו רכיבים מוצלחים מדגמים אחרים. הלקוח ביחד עם המומחים יבחר את הרכיבים החדשים, התחרותיים ביותר עבור האתר שלו.
בוחרים את הדגם המנצח
המעצבים מציעים ללקוח מספר דוגמאות לבחירה. לפעמים הלקוח בוחר מספר רכיבים מהדוגמאות המוצעות ולאחר מכן מאשר את הדגם הסופי של העיצוב. אם הלקוח מעורב בתהליך של בחירת הדגם, הוא מבין טוב יותר את האפשרויות העומדות בפניו.
סקרים –בקרות–תיקונים
תהליך של בחירת הדגם מלווה בדו-שיח בין המעצב ללקוח. אישורו של כל דגם מלווה בשינויים, תיקונים ושיפורים. הלקוח יחזיר את הדגם לצורך תיקונים ושיפורים עד שיהיה מרוצה מהתוצאה הסופית. לאחר מכן אפשר לעבור לשלב הבא.
פיתוח האבטיפוס והעלאתו לרשת
השלב האחרון בעיצוב הוא העלאתו לרשת את אבטיפוס האתר החסום לכלל הגולשים. הלקוח יכול להשתמש באתר מעוצב, לעקוב אחרי התפתחותו ולהעיר הערות הנוגעות לעיצוב. לאחר סיום של כל העבודות, האתר נפתח לקהל רחב. עכשיו אנחנו מתחילים לעבוד ביחד עם המשתמשים: להקשיב להערותיהם ולעקוב אחר התנהגותם.