קידום בגוגל: מה מתאים למה? / אביב יועצים

קידום בגוגל: מה מתאים למה?

הטכניקות השונות שבהן נעשה שימוש לצורכי קידום בגוגל הינן בעלות רמות יעילות שונות. אחד הדברים שקובעים את רמת היעילות של הטכניקות השונות היא ההתאמה שלהן לאתר המקודם מצד אחד ולמטרות הקידום מצד שני. חשוב מאוד לבחון את סוגיית ההתאמה של הטכניקות והיעילות שנובעת ממנה; נדמה שזהו נושא שאיננו מקבל את תשומת הלב שלה הוא ראוי.

להתאים את האתר לצורכי הקידום

אחת מהטכניקות היעילות של קידום בגוגל הוא לבצע התאמה של האתר לצורכי הקידום. הכוונה היא שעל-ידי שדרוג של האתר, בחירת שרת מתאים, התאמתו לגלישה נוחה ועוד פעולות שמשפרות את האתר ועושות אותו איכותי יותר, האתר זוכה לציון גבוה יותר במנוע החיפוש. טכניקה זו נחשבת ליעילה מאוד ואין ספק שיש הרבה מן ההיגיון בשימוש בה. יתר על כן, כאשר מבצעים התאמה שכזו, הגולש עצמו מרוויח גם הוא ממנה ולכן אין בכך מעשה שאיננו לגיטימי.

פן אחר של התאמת האתר לצרכים של קידום בגוגל הינו פחות חיובי. על-ידי ניפוח מלאכותי של האתר ויצירת "מלכודות" שונות האתר עובר התאמה לכאורה לפרמטרים של מנוע החיפוש כך שהוא יתקדם בתוצאות החיפוש. כאן מדובר בטכניקה שאולי היא יעילה – אם כי לרוב רק לטווח קצר – אך היא איננה לגיטימית. היא מבוססת על רמאות מסוימת ולא נועדה להקל על הגולש.

להתאים את הקידום לצרכי האתר

כאשר חברת קידום בגוגל לוקחת על עצמה את הקידום של אתר מסוים היא עלולה לפעמים לנסות לכפות על הלקוח לשנות את דרך העבודה שלו ואת ההתנהלות שלו רק כדי לציית לאסטרטגיה של החברה המקדמת. חשוב לזכור שמטרת הקידום איננה יעד בפני עצמו: המטרה של הקידום היא שהאתר יזכה לחשיפה גדולה יותר מבלי שהוא יהפוך למשהו שונה לגמרי, למשהו שהוא איננו. ישנן טכניקות קידום בגוגל שאולי הינן מוצלחות למדי אבל הן אינן מתאימות לאופי האתר, המוצר או השירות המשווק. שימוש בטכניקות לא מתאימות יגרמו לפגיעה בתדמית של המוצר או השרות וכך ייצא שכר הקידום בהפסדו.

להתאים את ההתאמה

הגישה הנכונה, כמו בכל כך הרבה מקרים בעולם העסקים, היא לדעת לפעול בצורה גמישה ולהתאים את הפעולות שלנו לסביבה שבה אנחנו פועלים. ישנם מקרים שבהם קידום בגוגל דורש שינוי אצל הלקוח וישנם מקרים שבהם קידום בגוגל איננו מצדיק שינוי אצל הלקוח. כפי שראינו מקודם, ישנם שינויים מבניים באתר נתון שיכולים לסייע בעבודת הקידום שלו. כמו כן, ישנם פעמים שמוצר מסוים או שרות מסוים צריך לעבור התאמה לעולם המשתנה שמסביב כדי שהוא יהיה מתאים יותר לקהל היעד וללקוחות הפוטנציאליים. במקרים אחרים גם היעד של קידום בגוגל איננו מצדיק שינויים וניסיונות להתאים את האתר, המוצר או השרות לתוכנית על טובה ככל שתהיה.

שני הצדדים במשוואה – המקדם והמקודם – צריכים להיות מוכנים להתאים את עצמם לצד השני. התבצרות בעמדה של התאמה בכל מחיר או הימנעות משינוי בכל מחיר מבטיחה קרוב לוודאי כישלון ואי עמידה ביעדים. התאמה לסביבה שבה אנחנו פועלים היא יתרון חשוב אבל אין זה אומר שעלינו תמיד להתאים את עצנו לסביבה במקום לנסות ולהתאים אותה אלינו.

אביב יועצים
כתיבת תוכן איכותי.
כתיבת תוכן איכותי.
אביב יועצים
ייעוץ שיווקי וקידום אתרים באינטרנט.
מרכז הארץ
-
קישור לאתר
אינטרנט - קידום אתרים
תאריך: 24/4/2011
 


מאמרים נוספים בתחום אינטרנט - קידום אתרים

קידום אתרים בגוגל- זה הזמן הנכון להתחיל להיכנס לתחום, במידה ואתה מתאים / מרטין בוקסדורף
בדרך כלל כאשר כותבים מאמרים על קידום אתרים, מה שניתן לראות זה מדריכים שבאים להסביר איך מקדמים אתר אינטרנט ואיך צריך לבחור חברה לקידום אתרים. הנושא הזה הוא מאוד חשוב. אבל היום אני רוצה לדבר על משהו קצת
קידום אתרים בישראל וקידום אתרים בחו"ל - הבדלים עיקריים / עמי חורי
קידום אתרים באינטרנט הינה עבודה לא פשוטה, עבור מקדמי אתרים רבים בארץ ובחו"ל נדרשת עבודה מאומצת על מנת לקדם אתר ולהגיע לחשיפה מקסימלית בתוצאותיהם של מנועי החיפוש תחת הביטויים הרצויים.
קידום אתרים חינמי בגוגל / אבי קולמן
קידום אתרים בשלושה צעדים חינמיים הכוללים פרסום מאמרים,פרסום קישורים,החלפת קישורים
קידום בגוגל: הכרח מודרני / אביב יועצים
מי שמומחה בתחום קידום בגוגל ידע איך להקים לך אתר המשקף את העסק שלך, ואיך להציב אותו לאורך זמן במקום ראשון במנוע החיפוש גוגל. במילים אחרות רייטינג לטווח ארוך, ולא כזה שיצנח באותה מהירות בה עלה.
קידום אתרים: זה לא פשוט להיות ראשון / אביב יועצים
בניגוד למה שאנשים רבים חושבים קידום בגוגל מתנהל לפי חוקים, יש קודים של עשה ואל תעשה ויש גורמים המפקחים על כל נושא ההתנהלות בגוגל.
קידום בגוגל ותורת המשחקים / אביב יועצים
נדמה שכבר התרגלנו לעניין וקשה לנו לדמיין עולם אחר. נדמה שאנחנו כבר לא זוכרים איך נראה עולם האינטרנט לפני שמנועי החיפוש התפתחו ולפני שגוגל השתלט על השוק. נדמה ששכחנו איך חיינו בעולם שבו אין קידום בגוגל
קידום בגוגל: מה מתאים למה? / אביב יועצים
הטכניקות השונות שבהן נעשה שימוש לצורכי קידום בגוגל הינן בעלות רמות יעילות שונות. אחד הדברים שקובעים את רמת היעילות של הטכניקות השונות היא ההתאמה שלהן לאתר המקודם מצד אחד ולמטרות הקידום מצד שני.
קידום בגוגל: מצא את המטמון / אביב יועצים
כיום, גוגל הוא מנוע החיפוש הנפוץ ביותר בארץ ובעולם, והוא מרכז כ- 60% מכלל החיפושים באינטרנט. לכן- אם בבעלותך אתר אינטרנט, או שאתה מקדם מוצר או שירות מסויימים, חשוב שתדע- "אם אתה לא שם- אתה לא קיים!".
קידום בגוגל: חפשו אותי / אביב יועצים
ישנם מספר רעיונות בסיסיים אשר אם תשכילו להפנים אותם- תוכלו להבין את הרעיון הכללי של קידום בגוגל. נתמקד כעת בשניים מהם: מנועי חיפוש ואסטרטגיות להוצאת קישוריות (לינקים).
קידום אתרים באמצעות פורומים / קרן כהן
קידום אתרים באמצעות פורומים כאשר הוא נעשה באופן מקצועי יכול להוות עוד כלי מצוין לשיווק וקידום אתרים.