ייעוץ שיווקי: כמה טיפים לעוסקים בתחום השיווק / אביב יועצים

ייעוץ שיווקי: כמה טיפים לעוסקים בתחום השיווק

 

הטיפים הטובים ביתר שאפשר לתת לחברות של ייעוץ שיווקי מדברים על הנושאים של אסטרטגיות שיווק אישיות, יצירת תוכניות שיווק ייחודיות והבנת דרך חשיבתם של הצרכנים. כיום, עסקים אשר פונים לקבלת יעוץ שיווקי דורשים לקבל עבור הכסף שלהם תוצאות גבוהות יותר מאשר בעבר, כך שחברות ייעוץ שיווקי חייבות להיות מסוגלות להגיע רחוק יותר, כדי לספק את הלקוחות שלהם. אסטרטגיות שיווק חייבות להיות ישירות ומותאמות לחלוטין באופן אישי לצרכיו היחודיים של כל עסק. על חברות ייעוץ שיווקי מודרניות לדעת שאין ליצור תוכניות שיווק לפי תבניות קבועות, אלא יש לפתח אותן מאפס- בעזרתם של העובדים השונים בעסק אשר מעוניין בקבלת ייעוץ שיווקי (החל ממנהלי החברה ועד לעובדי שירות הלקוחות!). אם ישכילו להבין כיצד דרך המחשבה של הצרכנים משפיעה על עסקים מסוגים שונים, יוכלו חברות יעוץ שיווקי להיות המובילות בתחומן. זאת משום שכך הן יוכלו לעזור טוב יותר לכל עסק ליצור קמפיינים המתאימים לשוק בו הוא פועל, לעצב את אתר האינטרנט שלו בצורה המתאימה ולארוז את המוצרים שלו בצורה שתמשוך את עיניהם של הצרכנים המיועדים.

אסטרטגיות שיווק יש לפתח רק לאחר שמנתחים את המטרות והיעדים של כל עסק, ומשווים אותם למוצרים שלו, לאריזות של המוצרים, למחירים ולאסטרטגיות ההפצה שלהם. על חברות ייעוץ שיווקי לדעת שלא ניתן יותר להשתמש באסטרטגיות שיווק כלליות אשר נבנות על פי תבנית קבועה. במידה וחברת יעוץ שיווקי מגיעה אל עסק אשר נוהג לעשות שימוש באסטרטגיות שיווקיות מסוג זה, עליה לתקן את המצב במהירות. אסטרטגיות שיווק צריכות לכלול מבט כללי על הבעיה, הצעה מפורטת של הדרך לפיתרון הבעיה, ודרכים שבהן יהיה ניתן למדוד את הצלחתו של הפיתרון. על חברות ייעוץ שיווקי לנהל תקשורת כוללת ומקיפה עם עובדי החברה אשר נעזרת בהן, כדי לקבל מידע שיעזור להן להמנע מבעיות בדרך ליישום הפיתרון.

חברות ייעוץ שיווקי צריכות לדעת שאין להשתמש בתוכנות מחשב אשר יוצרות אסטרטגיות שיווק קבועות אשר פועלות באופן זהה בכל עסק. בתוכנות מחשב כאלו יש להשתמש רק עבור יצירת קווים מנחים בסיסיים לכל תכנית שיווק, ואחר כך להמשיך ולפתח כל תוכנית באופן ייחודי ומותאם אישית ללקוח. תוכניות שיווק חייבות להביא בחשבון את המטרות הייחודיות של כל עסק ואת המיקום הנוכחי שלו בשוק. פתרונות אוטומטיים שמספקים תוכנית קבועה לא יעזרו ללקוח להתחרות בחברות אחרות מתחומו הקיימות בשוק, משום שהתוכנית חייבת לקחת בחשבון את הצדדים החזקים והחלשים של כל עסק ואת ההזדמנויות שקיימות עבורו בשוק בו הוא פועל.

הטיפ האחרון שניתן במאמר זה, הנו שאחד הענפים החשובים ביותר שחברות יעוץ שיווקי צריכות ללמוד הוא התחום של דפוסי ההתנהגות של הצרכנים. דפוסי התנהגות של צרכנים הנו בעצם ענף של לימודי הפסיכולוגיה, והוא מנסה לבחון מדוע צרכנים מתנהגים בדרך מסויימת, מה מניע אותם לערוך רכישות של מוצרים, כיצד הם מגיבים לסוגים שונים של קידומי מכירות, ומה הם חושבים על רמות שונות של מכירים.הידע הזה לא רק עוזר לחברות ייעוץ שיווקי מקצועיות להבין מה החולשות באסטרטגיית השיווק הקיימת של הלקוחות שלהם, אלא גם מאפשר להם לחשוב על הפיתרון הטוב ביותר עבור אותן בעיות או חולשות. דפוסי ההתנהגות של הצרכנים משתנים במהלך השנים משום שהדמוגרפיה משתנה או שהחברה מרחיבה את פעילותה ומגיעה אל שווקים חדשים, כך שחברות יעוץ שיווקי יכולות למצב את עצמן כמובילות בתחומן אם יקפידו להיות מעודכנות בתחום.

אביב יועצים
כתיבת תוכן איכותי.
כתיבת תוכן איכותי.
אביב יועצים
ייעוץ שיווקי וקידום אתרים באינטרנט.
מרכז הארץ
-
קישור לאתר
עסקים - מכירות
תאריך: 31/7/2011
 


מאמרים נוספים בתחום עסקים - מכירות

ייעוץ שיווקי: לכוון את הפוקוס / אביב יועצים
במאמר זה נבחן את אחת הסיסמאות שכמעט אין חברת ייעוץ שיווקי שלא עושה בה שימוש. הסיסמא אומרת (בדיוק או בערך): "אנו נסייע לך לבדל את העסק שלך מהמתחרים ולהתבלט מעל כולם". האומנם מדובר בדרך פעולה חכמה?
ייעוץ שיווקי: עצת אחיתופל / אביב יועצים
כשאתם מקבלים עצה זו אח אחרת בנושא ייעוץ שיווקי, אתם קודם צריכים לשאול את עצמכם – האם האדם הנותן לכם אותה מבין דבר וחצי דבר בתחום העיסוק שלכם? ייעוץ שיווקי אמיתי יינתן לכם מפי חברה שמתמחה בתחום.
ייעוץ שיווקי: לשאוף מעלה / אביב יועצים
האם העסק שלכם מדשדש לאחרונה? האם אין תנועה של לקוחות ואף אחד לא מתעניין במה שיש לכם להציע? האם פנקס החשבונות יושב בצד, גלמוד, מעלה אבק? במידה ועניתן כן על השאלות האלו, אולי גם אתם צריכים ייעוץ שיווקי.
ייעוץ שיווקי: לפקוח עיניים לעולם חדש / אביב יועצים
לפעמים קורה שבתור בעלים של עסק, כבר אין לנו ממי ללמוד, אנחנו דורכים במקום. מטרתו של ייעוץ שיווקי הוא ליעל את העסק שלנו ולהצביע לנו על כיוונים שונים שבכלל לא הקדשנו להם מספיק מחשבה.
ייעוץ שיווקי: כשזמן הוא כסף / אביב יועצים
יועץ שיווקי פנימי מתוך החברה תמיד יעמוד לשירותי החברה, אז למה בעצם לקחת שירותים של חברה חיצונית? במאמר זה נסביר מדוע כדאי לקחת חברה חיצונית ומהם הסיכונים שבייעוץ שיווקי פנימי מתוך החברה עצמה.
האם אתם מפלחים את השוק שלכם / דני קרני
עד סוף שנות ה 80 כל מותג של רכב כוון לשוק מסוים - קדילק, מרצדס, סוברו, סוסיתא - כל מותג במחיר מסוים, באיכות, בגודל, בעיצוב, - אלו בנו את המכונית כמכוונת לשוק מסוים, אותו אנו מגדירים כפלח שוק.
ייעוץ שיווקי: על החברות העוסקות בתחום הייעוץ / אביב יועצים
אנשים אשר מעניקים ייעוץ שיווקי, כלומר יועצי שיווק, הם אנשים שמטרתם לעזור ללקוחותיהם להבין את טבע השוק שבו הם מנסים לעשות עסקים.
ייעוץ שיווקי: כמה טיפים לעוסקים בתחום השיווק / אביב יועצים
הטיפים הטובים ביתר שאפשר לתת לחברות של ייעוץ שיווקי מדברים על הנושאים של אסטרטגיות שיווק אישיות, יצירת תוכניות שיווק ייחודיות והבנת דרך חשיבתם של הצרכנים.
ייעוץ שיווקי: כיצד לבחור חברה בצורה נכונה / אביב יועצים
ייעוץ שיווקי מקצועי מאפשר לחברה לתת יותר פוקוס לפיתוח המוצרים שלה ולתפעול הכללי שלה. ייעוץ שיווקי מקצועי מייעל את עבודתה של מחלקת השיווק ומקל עליה.
ניהול תהליך מכירה יעיל / עוזי פלג
הליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, הכול מנקודת ראות והתנסות אישית של כותב המאמר.