ייעוץ שיווקי: כיצד לבחור חברה בצורה נכונה / אביב יועצים

ייעוץ שיווקי: כיצד לבחור חברה בצורה נכונה

 

זה לא סוד שחברות רבות אשר עוברות שינויים כמו צימצום או הרחבה של פעילותם, עריכת סדר עדיפויות חדש של החברה או ייצור מוצרים מסוג חדש מגלות שקבלת ייעוץ שיווקי הנה פעולה חשובה ביותר, שעוזרת להם לייעל את מערך השיווק שלהן ולהשיג את המטרות שלנגד עיניהן. יעוץ שיווקי מחברות המתמחות בתחום הפך להיבט הכרחי בבניית האסטרטגיות השיווקיות של העסק, והחברות בארץ ובעולם מתחילות להבין שעליהן לפנות לאנש מקצוע כדי ליצור את האסטרטגיות הטובות ביותר.

ייעוץ שיווקי מקצועי מאפשר לחברה לתת יותר פוקוס לפיתוח המוצרים שלה ולתפעול הכללי שלה. ייעוץ שיווקי מקצועי מייעל את עבודתה של מחלקת השיווק ומקל עליה, ולעיתים יכול אפילו לייתר את הצורך בהעסקת מחלקת שיווק מלאה, זאת משום שחברות יעוץ שיווקי מומחות יכולות לעיתים קרובות להעניק את כל השירותים שמעניקה מחלקת השיווק של החברה, אך בעלות מופחתת ובפחות זמן. על ידי פנייה לחברות ייעוץ שיווקי מומחות, החברות יכולות להנות ממקצועיותם של אנשי הייעוץ, אשר יש להם התמחויות ספציפיות עבור הכנת אסטרטגיה שיווקית לכל מוצר או שירות. בנוסף, עבודה עם חברת ייעוץ שיווקי חיצונית, מעניקה לחברה נקודת מבט נוספת על מוצריה, שלא תמיד ניתן לקבל מתוך החברה. קבלת יעוץ שיווקי ממקור חיצוני עלולה להיות מעט מרתיעה בתחילה, אך ישנן דרכים אשר יכולות לעזור לכל חברה לבחור חברת ייעוץ שיווקי מתאימה, וכך להוריד את אלמנט הלחץ מהמשוואה. הנה כמה שאלות שיכולות לעזור לכל חברה למצוא חברת ייעוץ שיווקי אשר תתאים לה בצורה הטובה ביותר.

תחומי ההתמחות. כשאר רוצים לשכור חברת יעוץ שיווקי, חשוב לגלות במה היא מתמחה. ישנם נושאים רבים בתחום העל של השיווק, וחשוב לדעת באילו מהתחומים הללו כדאי לכל חברה להתמקד. נושאי ההתמחות הנפוצים הנם: ייעוץ שיווקי עבור התאמת החברה למנועי החיפוש באינטרנט ;  מיתוג ; מיצוב ; פיתוח וניהול המערך השיווקי ; ייעוץ שיווקי לגבי אסטרטגיות שיווק ותוכניות פיתוח ; פיתוח תוכניות שיווק עבור שיווק באינטרנט ; יעוץ שיווקי עבור פיתוח מכירות וקמפיינים פרסומיים ; העברת סדנאות וסמינרים בנושא השיווק.

על כל חברה להבין באילו תחומים היא זקוקה לעזרה, ולחפש חברות ייעוץ שיווקי אשר מתמחות בתחומים הללו.

ניסיון בתחום. תואר אקדמאי בנושא ייעוץ שיווקי הוא חשוב מאוד, אך ניסיון רב בתחום הוא אפילו חשוב יותר. כאשר בוחנים חברות עבור יעוץ שיווקי, כדאי לבדוק האם הם עסקו בעבר בהכנת תוכניות ואסטרטגיות שיווקיות עבור חברות מסוג דומה לחברה שלכם, ולבחון את ההמלצות של אותן חברות (עוד על נושא זה- בהמשך).

הישגים בולטים. מכל חברת ייעוץ שיווקי אשר מעוניינים לשכור את שירותיה, יש לבקש פירוט של ההישגים הבולטים שלה בתחום השיווק, כדי לקבל הוכחות חיות לכך שאסטרטגיות השיווק של אותה חברה אכן עובדות היטב.

המלצות מלקוחות. לא מומלץ לשכור חברת ייעוץ שיווקי מבלי לבדוק את ההמלצות שיש לה מלקוחות אחרים שהיו לה בעבר.  המבחן האמיתי של חברות יעוץ שיווקי הוא מבחן התוצאה. אם הן לא נחלו הצלחה בקרב חברות אחרות, הן כנראה גם לא יצליחו בהכנת אסטרטגיות השיווק של החברה שלכם. לכן, מומלץ לא רק להסתפק בקריאת המלצות כתובות, אלא ליצור קשר עם נותני ההמלצות. זה לוקח רק כמה דקות, ושווה את ההשקעה.

חברות אשר רוצות לשכור חברה מקצועית עבור מתן ייעוץ שיווקי, יכולות לעקוב אחר ההמלצות הללו, וכך לבחור את החברה המתאימה ביותר.

אביב יועצים
כתיבת תוכן איכותי.
כתיבת תוכן איכותי.
אביב יועצים
ייעוץ שיווקי וקידום אתרים באינטרנט.
מרכז הארץ
-
קישור לאתר
עסקים - מכירות
תאריך: 31/7/2011
 


מאמרים נוספים בתחום עסקים - מכירות

ייעוץ שיווקי: לכוון את הפוקוס / אביב יועצים
במאמר זה נבחן את אחת הסיסמאות שכמעט אין חברת ייעוץ שיווקי שלא עושה בה שימוש. הסיסמא אומרת (בדיוק או בערך): "אנו נסייע לך לבדל את העסק שלך מהמתחרים ולהתבלט מעל כולם". האומנם מדובר בדרך פעולה חכמה?
ייעוץ שיווקי: עצת אחיתופל / אביב יועצים
כשאתם מקבלים עצה זו אח אחרת בנושא ייעוץ שיווקי, אתם קודם צריכים לשאול את עצמכם – האם האדם הנותן לכם אותה מבין דבר וחצי דבר בתחום העיסוק שלכם? ייעוץ שיווקי אמיתי יינתן לכם מפי חברה שמתמחה בתחום.
ייעוץ שיווקי: לשאוף מעלה / אביב יועצים
האם העסק שלכם מדשדש לאחרונה? האם אין תנועה של לקוחות ואף אחד לא מתעניין במה שיש לכם להציע? האם פנקס החשבונות יושב בצד, גלמוד, מעלה אבק? במידה ועניתן כן על השאלות האלו, אולי גם אתם צריכים ייעוץ שיווקי.
ייעוץ שיווקי: לפקוח עיניים לעולם חדש / אביב יועצים
לפעמים קורה שבתור בעלים של עסק, כבר אין לנו ממי ללמוד, אנחנו דורכים במקום. מטרתו של ייעוץ שיווקי הוא ליעל את העסק שלנו ולהצביע לנו על כיוונים שונים שבכלל לא הקדשנו להם מספיק מחשבה.
ייעוץ שיווקי: כשזמן הוא כסף / אביב יועצים
יועץ שיווקי פנימי מתוך החברה תמיד יעמוד לשירותי החברה, אז למה בעצם לקחת שירותים של חברה חיצונית? במאמר זה נסביר מדוע כדאי לקחת חברה חיצונית ומהם הסיכונים שבייעוץ שיווקי פנימי מתוך החברה עצמה.
האם אתם מפלחים את השוק שלכם / דני קרני
עד סוף שנות ה 80 כל מותג של רכב כוון לשוק מסוים - קדילק, מרצדס, סוברו, סוסיתא - כל מותג במחיר מסוים, באיכות, בגודל, בעיצוב, - אלו בנו את המכונית כמכוונת לשוק מסוים, אותו אנו מגדירים כפלח שוק.
ייעוץ שיווקי: על החברות העוסקות בתחום הייעוץ / אביב יועצים
אנשים אשר מעניקים ייעוץ שיווקי, כלומר יועצי שיווק, הם אנשים שמטרתם לעזור ללקוחותיהם להבין את טבע השוק שבו הם מנסים לעשות עסקים.
ייעוץ שיווקי: כמה טיפים לעוסקים בתחום השיווק / אביב יועצים
הטיפים הטובים ביתר שאפשר לתת לחברות של ייעוץ שיווקי מדברים על הנושאים של אסטרטגיות שיווק אישיות, יצירת תוכניות שיווק ייחודיות והבנת דרך חשיבתם של הצרכנים.
ייעוץ שיווקי: כיצד לבחור חברה בצורה נכונה / אביב יועצים
ייעוץ שיווקי מקצועי מאפשר לחברה לתת יותר פוקוס לפיתוח המוצרים שלה ולתפעול הכללי שלה. ייעוץ שיווקי מקצועי מייעל את עבודתה של מחלקת השיווק ומקל עליה.
ניהול תהליך מכירה יעיל / עוזי פלג
הליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, הכול מנקודת ראות והתנסות אישית של כותב המאמר.