הקמת מסעדה:
הגדרת הסגנון של המסעדה
לפני פתיחת המסעדה, חייב להיות לנו ברור איזה סוג מסעדה נפתח, ומה הסגנון או הרעיון שניתן לו.
אנחנו חייבים לבחור לדוגמא: נפתח מסעדת על האש (parilla), מסעדה בשרית או לפתוח מסעדה חלבית, או הקמת מסעדה חדשה שעוד לא קיימת. צריך לזכור שמסעדה זה לא קייטרינג.
אבל יותר חשוב, עלינו לקבוע מה הסגנון או הרעיון, שאנו נותנים, אשר צריך להיות בהתאם לאישיות שלנו, הטעם שלנו, ולא מושפע מאחרים, לנסות להיות סגנון ייחודי שלא קיים במסעדות אחרות.
מחקר שוק
כמו כל עסק, לפני פתיחת המסעדה נחקור היטב את השוק, ננסה לדעת מה ההעדפות והטעמים של הצרכנים, ולוודא כי יהיה לנו מספיק ביקוש עבור המסעדה שלנו.
אחת הדרכים לעשות זאת, היא ביצוע סקרים לאנשים אשר נמצאים באיזור שבו אנו פותחים את המסעדה, ולהתייעץ איתם לגבי ההעדפות שלהם, או הטעם, אם הייתם הולכים למסעדה חדשה מהסוג שאנחנו יוצרים, ועד כמה יהיה מוכן לבזבז בכל ביקור.
לקבוע את קהל היעד
בתוך מחקר השוק, נקודה חשובה היא להגדיר בבירור מהו קהל היעד שלנו, כלומר מה סוגו של הצרכן.
בצורה כזו, אנחנו יכולים לנתח את המאפיינים שלהם, ואת המיקוד העסקי שלנו ואת אסטרטגיות נשתמש בסוג זה של הצרכן, למשל, אנו נדע אם אלה אנשים שממהרים לאכול, או שנהנים ולוקחים את הזמן שלהם, אם הם מוכנים לנסוע מרחק בכדי ללכת למסעדה נחמדה לדוגמא ארגנטינאי יהיה מוכן לנסוע מרחק רב בשביל אסאדו איכותי, אם הם מוכנים לשלם מחיר טוב עבור ארוחה טובה, וכו'
התחל עם תפריט קטן
אם התחלנו בעסקי המסעדות, אתה צריך להתחיל עם תפריט קטן , ובכך, להתמחות בכמה מנות אחדות ולהפחית את עלויות התפעול שלנו.
ומאוחר יותר, ככל שמתחיל לגדול העסק, נגדיל את מגוון המנות שלנו.
ביקור התחרות
לפני פתיחת המסעדה, אנחנו מבקרים את כל המסעדות שנמצאות בתחרות איתנו.
זה יאפשר לנו, מצד אחד, להתבונן ביתרונות ובחסרונות שלהם, כדי שנוכל להתחרות ביעילות איתם.
מצד שני, אנו יכולים לראות את ההצלחות שלהם ואת הטעויות, ובכך ללמוד מהם.
ומאופן אחר , אנו יכולים לראות את ההעדפות, הטעמים וההרגלים של הצרכנים, ולהתאים את המסעדה שלנו אליהם.
לעבוד אצל המתחרים
אם זהו הניסיון הראשון שלנו לפתיחת מסעדה, יש לזכור כי מסעדה היא עסק המחייב עבודה קשה ומשמעת.
ההמלצה למצב הזה, היא למצוא עבודה במסעדה וכך לא רק להיות מנוסים בתפעול העסק, אלא גם כדי שיהיה ברור על מה אנחנו הולכים לבלות את זמננו...
הימנע ממחירים נמוכים
כאשר מנסים לקבוע את המחיר של המוצרים שלנו, אסור לך להסס אם אתה רוצה לשים מחיר מעט גבוה יותר.
במקרה של מזון, אנשים מוכנים לשלם יותר אם המנות טעימות, מוצגות היטב, היגייניות , מוצע להם שירות לקוחות איכותי וניהול מסעדה אפקטיבי .
לא חשוב שיש מסעדות עם אותם מוצרים כמו שלנו ועם מחירים נמוכים יותר, הצרכנים תמיד יבחרו בנו אם נעמוד בגורמים אלה.
מיקום טוב
גורם מכריע בהצלחתה של המסעדה הוא המיקום שלה, אנחנו צריכים לקחת את הזמן שלנו היטב בעת בחירת המיקום.
אנחנו יכולים לבחור מיקום מרכזי שבו יש לנו את היתרון של להיות חשופים למספר גדל והולך של צרכנים, אבל החסרונות הם הוצאות מקומיות גבוהות, והצורך להתמודד עם תחרות מוגברת.
אם אנו בוחרים מקום לא כל כך מרכזי, יש לנו את היתרונות של עלויות נמוכות, ותחרות פחות סמוכה, אך החיסרון הוא שאנחנו לא חשופים להרבה צרכנים, למרות שאם הפרסום שלנו הוא טוב , ויש לנו מוצר טוב, זה לא יהיה בעיה.
חניה
באופן דומה, בעת בחירת המיקום של המסעדה שלנו, אל לנו לשכוח כי חייבת להיות חנייה מספקת למספר הלקוחות שאנחנו מחשבים שיבואו לבקר.
הקטנת ההשקעה
כמו בכל עסק, גם בפתיחת מסעדה, אנחנו תמיד שואפים לצמצם השקעות, אבל בלי שנצטרך להקריב את האיכות.
במקרה של מסעדות אנו יכולים להקטין את ההשקעות בנוף המקומי, אשר הצרכנים כלל אינם לוקחים בחשבון, כל עוד הם מקבלים אוכל טוב, היגיינה כוללת וטיפול טוב.
דרך נוספת לצמצום ההשקעה במסעדה, היא להתחיל בהשכרת ציוד למסעדות מספקים למסעדות לדוגמא מנגל פחמים או גריל פחמים, מנדפים, רשתות למנגל, סט לגרילמן, סט למנגל, שיפודים, שיפודי נירוסטה, שיפודי ברזל, או בריהוט למסעדות.
היגיינה
עוד גורם מפתח להצלחה של מסעדה, הוא היגיינה.
אולי המסעדה שלנו היא קטנה, אין לנו הרבה תפאורה, אבל מציעים מוצר טוב, שירות טוב, ומעל לכל, להציג היגיינה טובה, סביר להניח שהמסעדה תהיה מוצלחת.
היגיינה חייבת להיות מבוססת על השאיפה האובססיבית, היא חייבת להיות נוכחת על רצפת חדר האוכל, בחדר השירותים, במטבח, בצוות (לא לשכוח שיער קצר או קשור) במדים של הצוות.
לבחור את הטבח
עוד החלטה חשובה בבניין המסעדה היא הבחירה של השף, שלא רק חייב להיות בעל טעם טוב, אבל חייב להיות גמיש מספיק כדי להתאים את סגנון התפריט שלו לסגנון המסעדה שלנו.
אם הטבח אומר שהוא עבד במסעדות יוקרה, והוא לא מוכן לשנות את טעמו, או סגנונו כדי להתאים את עצמו אלינו, אז עלינו לחפש אחר טבח אחר.
פונקציות מוגדרות היטב
בכדי שהמסעדה שלנו תפעל ביעילות, עלינו להגדיר בבירור מראש את התפקידים ותחומי האחריות של הצוות שלנו.
חלק מן הפונקציות והאחריות של טבח: להיות אחראי לכל אובדן או נזק לציוד, לא נותנים למישהו זר להיכנס למטבח , להכין רשימה של תשומות פורמליות, וכו '
יצירת ציפיות
אסטרטגיה שיווקית טובה להתחיל בה היא כשאתה יוצר ציפייה לפני הפתיחה, זה יכול לכלול בעיצוב כרזות, מודעות, עלונים שבו מודיעים על פתיחה מוקדמת של המסעדה.
או שזה יכול להיות לשלוח הזמנות לחברים ומכרים ליום הפתיחה.
פעולה זו תיצור ציפייה לנסות מסעדה חדשה.
ההערכה היא כי במקרה של מסעדות הרווח מתחיל בחודש השישי.
WWW.EL-ASADO.CO.IL